زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 7:41 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





arash041zendegi.blogfa.com james-bond-007.blogfa.com به این وب ها یه سری بزنید!
تعداد بازدید 65
نویسنده پیام
sara_1400 آفلاین



ارسال‌ها : 8
عضویت: 8 /7 /1397
انواع توری و کاربردهای آن
توری گابیون نوعی توری فلزی با چشمه های شش ضلعی است که علی رقم اینکه در بعضی از نقاط به صورت محدود ، به عنوان فنس و حصارکشی استفاده می شود ولی مورد مصرف تخصصی این محصول در پروژه های عمرانی و راه سازی است . گابیون از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه توری مرغی است ، امّا در ابعاد رول ، مفتول و چشمه بافت با آن متفاوت است .
البته کلمه گابیون و توری گابیون دارای دایره گسترده تری است و منحصر به این محصول خاص نیست . واژه گابیون در اصل یک کلمه ایتالیایی به معنی محفظه بزرگ است . ولی در صنعت به طور کلی ، هر گونه فنس یا حصار فلزی که از مواد و مصالح نظیر سنگ و سنگریزه پر شود ، گابیون نام دارد . البته قابل ذکر است که در بازار به این نوع توری ، توری سنگی ، توری سنگ یا تور سنگ نیز گفته می شود . نیز نوع دیگری از محصولات موجود در این حوزه است که کاربرد آن در ساختمان سازی و مخصوصا بتن ریزی می باشد. برای مطالعه در مورد این نوع از محصولات نیز می توانید به irantoori مراجعه کنید.

مشخصات فنی توری
رول های توری گابیون در عرض ۱ الی ۳ متر و طول ۴۰ الی ۵۰ متر تولید می شوند . در بافت این نوع توری از مفتول گالوانیزه گرم با قطرهای ۲ ، ۲٫۵ ، ۳ میلیمتر استفاده می شود . وزن هر متر مربع از این محصول حدوداً ۲ کیلو گرم و وزن روب بافته بافته شده آن هم در بازه تقریبی ۸۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم می باشد .
چشمه های توری سنگی ( گابیون ) در ابعاد ۶ * ۵ ، ۱۰ * ۸ ، ۱۰ * ۱۰ ، به شکل لانه زنبوری و شش ضلعی است . البته چشمه ۱۰ * ۸ بسیار پرطرفدارتر و پرمصرف تر است . چشمه ۶ * ۵ مخصوص کف آبراهه هاست که به اصطلاح به آن گابیون مترز نیز گفته می شود . گابیون هم مثل توری حصاری در دونوع فلزی و روکش دار تولید می شود که نوع روکش دار خیلی مرسوم و متداول نیست .



نحوه مصرف توری گابیون
شایع ترین نوع مصرف تور سنگ ، استفاده آنها به صورت سبد یا باکس (box) است به صورتیکه آنها را به شکل مکعب یا در مواردی به شکل استوانه در آورده و در محل های مورد نظر قرار داده ، آنگاه درون آنها را پر از سنگ می کنند . این عمل به صورت خشکه چینی انجام می شود . ایعاد سبد یا باکس مکعبی گابیون ۱ * ۱ * ۱ ، ۱ * ۱ * ۲ ، ۱ * ۱ * ۳ متر مکعب است . وقتی سبد ها پر از سنگ شد با چیدن آنها در کنار هم ، سطحی صاف و محکم ایجاد می شود . وزن حاصل شده از سنگها استحکام زیادی به آن می دهد به طوریکه می توان در بعضی نقاط به عنوان دیوار حائل یا سدی در برابر رانش و ریزش خاک از آن استفاده کرد .

موارد استفاده توری
به طور کلی تور سنگ در هرجایی که نیاز به حفاظت بالای خاک در مدت زمان بالا و ایجاد یک دیوار نگهدارنده ، علی الخصوص در مناطق شیب دار و محیطهای رانشی و فرسایشی باشد ، به کار می رود . در ذیل به چند عنوان از مهمترین مصارف توری سیمی گابیون اشاره می کنیم . برای آگاهی از قیمت توری گابیون و لیست قیمت توری حصاری باید قیمت به روز را از مشاوران و سایت های معتبر دریافت کنید.

ایجاد دیوار سنگی جهت مقاوم سازی تجهیزات ساختمانی در بناهای ناپایدار
دیوار حائل جهت تکیه گاه پل ها
دیوار محافظ در جداره آبگذرها یا زهکش و کف خروجی ها
در پروژه های سد سازی ، جاده سازی و موج شکن
در سواحل و کناره ها ، سدهای کنترلی ، کنترل رسوب و فرسایشی
ساخت مجسمه های با طراحی مدرن و پر شده از سنگ در شهرها
احداث دیوار گابیونی جهت تحمل بار سازه های ساختمانی
ایجاد دیوارهای گابیونی جهت دکور ، نماکاری و تزئین ساختمانها
مزیت های توری
تولید و فروش توری حصاری و فنس و انواع توری های گابیون و ... با توجه به نوع استفاده آن ها در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از گابیون دارای محاسن زیادی است که سبب شده این محصول یکی از پرمصرف ترین و پرمخاطب ترین محصولات صنایع مفتولی باشد . مزایایی که در ذیل به چند نمونه از آن اشاراتی خواهیم کرد . عمر بسیار بالا به دلیل پوشش گالوانیزه گرم ( حداقل ۴۰ سال )

عدم نیاز به حفاظت فیزیکی
فراوانی و ارزانی سنگی که باید در داخل آن پر شود
از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بودن آن
عدم نیاز به مهارت تخصصی جهت نصب سازه گابیونی
قابل تولید در طول و عرض دلخواه بنا به سفارش مشتری
انعطاف پذیری بالا به هنگام اجرای پروژه
مقاومت بالا در رطوبت و مناطق پر فشار
می توانید در مورد مفتول آرماتوربندی نیز اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید این نوع از محصولات در برای بتن ریزی و پی ریزی ساختمان کاربرد دارند. با توجه به نوع مقاومتی که توری آرماتوربندی ایجاد می کند، می تواند در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد.
https://irantoori.com

دوشنبه 01 بهمن 1397 - 15:04
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

ARASH041ZENDEGI.BLOGFA.COM butslow.blogfa.com

تماس با ما | انواع توری و کاربردهای آن | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS